Socialt skydd och utbildningstjänster för utsatta barn i Jordanien-2
Insats-ID : SE-0-SE-6-14627På denna webbplats visas öppna data om det svenska biståndet, som visar när, till vem och för vilket ändamål svenskt biståndsmedel betalas ut, samt vad det har gett för resultat. Denna sida innehåller information om en av de insatser som finansieras med svenskt bistånd.
Denna insats innebär fortsatt stöd till ett projekt som möjliggör utbildning och försörjningsmöjligheter för barn och ungdomar i Jordanien. Projektets övergripande mål är att förbättra tillgången till grundläggande utbildning och försörjning för utsatta barn i skolåldern. Stödet omfattar såväl syriska flyktingar, som jordanier och andra utsatta barn, som antin...
Läs hela beskrivningenFrån
- C01 - Projektstöd
Mer om insatsen
Denna insats innebär fortsatt stöd till ett projekt som möjliggör utbildning och försörjningsmöjligheter för barn och ungdomar i Jordanien. Projektets övergripande mål är att förbättra tillgången till grundläggande utbildning och försörjning för utsatta barn i skolåldern. Stödet omfattar såväl syriska flyktingar, som jordanier och andra utsatta barn, som antingen riskerar att inte skrivas in i utbildningsväsendet, låg närvaro i skolan eller att hoppa av skolan.
Här visas alla aktiviteter kopplade till insatsen. Klicka på en enskild aktivitet för att se fördjupad information.
Totalt 0 SEK fördelat på 0 aktiviteter
Här presenteras en lista över alla utbetalda transaktioner för en specifik insats. Varje betalning kan spåras till en särskild aktivitet. Negativa belopp indikerar att det skett en återbetalning.
0 transaktioner
Inga transaktioner tillgängliga för denna insats
0 insatsdokument
Nedladdningslänk |
---|
Inga insatsdokument tillgängliga för denna insats
Resultat
The results that have been achieved are the following: In the drop out programme, 3,188 boys and girls previously out of school were enrolled in the drop out programme of which 563 were enrolled under the Sida support. In addition, UNICEF finalized a two-year transition plan for the Drop-Out Programme that was approved by the Ministry of Education in Jordan (MOE). The plan outlines how UNICEF will hand over implementation of the programme to the MOE, as a government-owned and accredited education pathway and how UNICEF will continue to support the MOE with technical support throughout this process. The transition plan envisions handover of all Non Formal Education (NFE) centres to the MOE by December 2021. The drop out programme allowed girls and boys out of school to complete their basic education through enrollment and retention in accredited non-formal education where reduction in school drop-out rate among eligible girls and boys by 2.5 % and an increased enrollment rate by 10 per cent has been achieved. An increased number of 5,286 of which 568 girls and boys are supported by Sida previously out of school, enrolled in Drop-Out classes: , 300 girls and boys previously out of school enrolled in NFE classes In the social protection programme, 10,932 girls and boys from 3,038 households were reached with social protection services of which 2,545 children were reached with Sida support. Hajatis 'Cash Plus' model builds on global best practices demonstrating that cash assistance, when accompanied by additional services, such as referrals and information provision, is a gateway to significant, long-lasting improvements in the lives of beneficiaries. In this model, the Hajati cash grant is combined with the provision of education-related information and awareness raising, via short message services (SMS), that promote school retention rates and distance learning. Complementary social services are also important to ensure comprehensive social protection interventions.
The overall objective of this intervention is to enhance access to basic services and livelihood for vulnerable school-aged children and adolescent boys and girls (Syrian refugees, Jordanians and others), either at risk of dropping out of school or currently out of school and support their enrolment and retention in education services. Two specific outcomes are intended to be achieved at the end of the intervention: - Drop-out rate decreases and enrollment rate increase in primary schools, following alleviation of financial pressure on vulnerable families. - Access to certified non-formal education increases and expands for vulnerable boys and girls currently not eligible to enroll in formal schools.
Svenskt bistånd i siffror och berättelser
Vill du läsa mer om vilka resultat svenskt bistånd leder till?
Rapporter från Expertgruppen för biståndsanalys och Sidas strategi- och korruptionsrapporter Berättelser om biståndets resultat Sidas årsredovisning