Samarbete Havs o vattenmyndigheten Asien
På denna webbplats visas öppna data om det svenska biståndet, som visar när, till vem och för vilket ändamål svenskt biståndsmedel betalas ut, samt vad det har gett för resultat. Denna sida innehåller information om en av de insatser som finansieras med svenskt bistånd.
Här visas alla aktiviteter kopplade till insatsen. Klicka på en enskild aktivitet för att se fördjupad information.
Totalt 4 807 280 SEK fördelat på 0 aktiviteter
Här presenteras en lista över alla utbetalda transaktioner för en specifik insats. Varje betalning kan spåras till en särskild aktivitet. Negativa belopp indikerar att det skett en återbetalning.
0 transaktioner
Inga transaktioner tillgängliga för denna insats
0 insatsdokument
Nedladdningslänk |
---|
Inga insatsdokument tillgängliga för denna insats
Resultat
Ambassaden i Bangkok bedömer att den slutliga narrativa och finansiella rapporten, med sina annex är av god kvalité och utförligt beskriver vad och hur Havs och Vattenmyndigheten (HAV) har levererat och bidragit med inom ramen för Tjänsteköpsöverenskommelsen mellan 2011- 2018.Utöver det så har HaV också utförligt rapporterat om hur de Sida finansierade insatserna har utvecklats under tidsperioden, vilket ger en helhetsbild av portföljen och rådgivningen under åren, vilket är positivt. Sida och Havs och Vattenmyndigheten (HAV) ingick avtal om en Tjänsteköpsöverenskommelse den 31 oktober 2011. Syftet med överenskommelsen var att HAV skulle bidra med sin expertkunskap och stödja Sida i genomförandet och uppföljningen av det regionala utvecklingssamarbetet i Asien, med fokus på hållbart nyttjande av havs- och sötvattenresurser i Sydostasien. Avtalet ändrades fyra gånger under avtalsperioden. Den sista avtalsändringen förlängde avtalet till och med den 30 juni 2018. Följande avtalsändringar gjordes: 1) 2014-02-06 avseende byte av kontaktpersoner och 2) 2016-01-20 avseende tidsplan, rapportering och avtals budget och 3) 2016 04-28 avseende tidsplan och rapportering och 4) 2017-01- 17 angående förlängning av tidsplan, rapportering och budget. I enlighet med avtalet skulle HaV lämna in en narrativ och finansiell slutrapport till Ambassaden i Bangkok per den 31 mars 2018. Den slutliga narrativa och finansiella rapporten inkom först den 4 juli 2018. Rapporten inkluderar fyra bilagor: 1) Tjänsteköpsöverenskommelsen 2) Arbetsplaner 2012-2017, 3) Utveckling och verksamhetsrapport av programmen samt 4) Finansiell rapportering för perioden 2012-2017. Den första rapporten, inklusive sina annex har sedermera kompletterats ytterligare med en slutlig finansiell rapport för hela tidsperioden: 2011–2017. Rapporten inkom den 3 juli 2019. Den totala budgeten för tjänsteköpsöverenskommelsen uppgick slutligen till 5,3 miljoner, varav SEK 4,3 miljoner avsattes för arvode och SEK 1 miljon avsattes för ersättningsgilla kostnader. Budgetutfallet för hela perioden blev SEK 3 984 137 för arvode och SEK 823 141 för de ersättningsgilla kostnaderna, vilket innebär att det fortfarande finns kvar SEK 492 722 inom ramen för Tjänsteköpsöverenskommelsen. Vad avser den finansiella rapporteringen så har den förbättrats under de senare åren och legat mer i linje med de utvecklade och beslutade årliga arbetsplanerna och budgeterna. Det årliga finansiella utfallet som redovisas i de finansiella rapporterna skiljer sig till viss del till de utfall som visas i Planit. Ambassades QA- team har gått igenom utbetalningarna och har kommit fram till att vissa eftersläpningar i fakturering har bidragit till att siffrorna från HaV inte alltid överensstämmer med Planits siffror. De slutliga siffrorna är däremot de samma vilket är centralt. Budgetutfallet för hela perioden blev SEK 3 984 137 för arvode och SEK 823 141 för de ersättningsgilla kostnaderna, vilket innebär att det fortfarande finns kvar SEK 492 722 inom ramen för Tjänsteköpsöverenskommelsen. Den årliga revisionen av den finansiella rapporteringen har utförts av Riksrevsionen i samråd med HaVs interna revisor. Resultatet av revisionen när det gäller arvode och ersättningsgilla kostnader samt budgetutfall inom ramen för Tjänsteköpsöverenskommelsen har redovisats i myndighetens årsredovisning. Bedömning av arbetsplaner och rapporter har i stor utsträckning gjorts TRAC systemet, men anpassats till insatsens karaktär som fokuserar på stöd i uppföljning av insatser, vilket skiljer sig från Sidas "normala" insatser. Därför har bland annat inte CoPs gjorts på årlig basis, utan endast vid "handover"
Svenskt bistånd i siffror och berättelser
Vill du läsa mer om vilka resultat svenskt bistånd leder till?