RWI Reg. Asien prog. Mänskliga rättigheter och hållbar utveckling 2017-2021
Insats-ID : SE-0-SE-6-51020162På denna webbplats visas öppna data om det svenska biståndet, som visar när, till vem och för vilket ändamål svenskt biståndsmedel betalas ut, samt vad det har gett för resultat. Denna sida innehåller information om en av de insatser som finansieras med svenskt bistånd.
Insatsen syftar till att bidra till implementeringen av regeringens strategi för regionalt utvecklingssamarbete i Asien och Oceaninen 2017-2021 som har som mål har som mål att bidra till ökad regional integration och samarbete för hållbar utveckling. Syftet med strategin är att stärka regionala aktörers förmåga att arbeta med gränsöverskridande utmaningar och ...
Läs hela beskrivningenFrån
- C01 - Projektstöd
Mer om insatsen
Insatsen syftar till att bidra till implementeringen av regeringens strategi för regionalt utvecklingssamarbete i Asien och Oceaninen 2017-2021 som har som mål har som mål att bidra till ökad regional integration och samarbete för hållbar utveckling. Syftet med strategin är att stärka regionala aktörers förmåga att arbeta med gränsöverskridande utmaningar och möjligheter inom mänskliga rättigheter, demokrati, jämställdhet respektive miljö och klimat på ett ömsesidigt förstärkande sett. Det föreslagna stödet till Raoul Wallenberg Institutets regionala program för mänskliga rättigheter och hållbar utveckling syftar till att bidra till en rättvis, inkluderande och hållbar utveckling i Asien genom att bidra till att stärka skyddet för mänskliga rättigheter, jämställdhet och miljö. Program som bygger på tre huvudkomponenter: 1.Att stärka kunskapen om samarbandet mellan mänskliga rättigheter, jämställdhet och miljö och tydligöra dessa samband och därigenom bidra till att påverka lagstiftning, policy och rättskipning i regionen. Det kommer ske genom forskning, utbildning och regionalt akademiskt utbyte. 2.Stärka synergier och samverkan mellan olika sektorer och aktörer i syfte att bygga broar mellan olika kunskapsområden som miljö och mänskliga rättigheter och därigenom bidra till en effektivare implementering av Agenda 2030. 3.Att bidra till att främja ökad tillgång till rättvisa för marginaliserade grupper i relation till miljö och mänskliga rättigheter för gränsöverskridande kränkningar begångna av icke-statliga aktörer. Det första året planeras som ett pilot år där RWI planerar att starta upp verksamheten genom att påbörja forskning och utbildningsaktiviteter men också på att utveckla och formalisera sektorövergripande samarbeten. Under pilotåret ska RWI färdigställa ett konsoliderat program med budget för 2018-2021 och utveckla ett fullständigt resultatramverk och göra en fullständig riskbedömning och ta fram en plan för hur dessa risker ska hanteras. Sida ska godkänna dessa dokument innan ytterligare medel betalas ut. Sida gör bedömningen att insatsen är relevant och att RWI och det planerade regionala programmet har goda förutsättningar att bidra till målen i den i ovan nämnda strategin.
Här visas alla aktiviteter kopplade till insatsen. Klicka på en enskild aktivitet för att se fördjupad information.
Totalt 0 SEK fördelat på 0 aktiviteter
Här presenteras en lista över alla utbetalda transaktioner för en specifik insats. Varje betalning kan spåras till en särskild aktivitet. Negativa belopp indikerar att det skett en återbetalning.
0 transaktioner
Inga transaktioner tillgängliga för denna insats
0 insatsdokument
Nedladdningslänk |
---|
Inga insatsdokument tillgängliga för denna insats
Resultat
Highlights of results from the reporting period 2021/2022: - RWI worked in collaboration with university partners in Indonesia, Bangladesh, Philippines and Thailand to co-develop course material focused on human rights and gender-based approached to displacement in the context of disaster and climate change. RWIs collaboration with IUB and RMMRU was considered a significant success as the case study on Bangladesh influenced the National Strategy on the Management of Disaster and Climate-Induced Internal Displacement in Bangladesh. - In 2022, RWI launched a Handbook, Localising Human rights in the context of SDGs: a handbook for cities. This was done I collaboration with University Parahyangan, University Indonesia, University of Lampung, Indonesia and RTM Nagpur University India. The Handbook offers practical guidance and tools on how to localize human rights, gender equality and environment in the context of SDGs. The handbook has been tested in Indonesia and India, and while it requires further complementation with examples from other sub-regions, it has received positive responses from local governments. - RWIs Blending Learning Course in 2022 focused on the interlinkages between human rights and environment, and the capacity to integrate human rights into environmental protection cases. 93 judges and National Human Rights Institutions (NHRIs) representatives completed the BLC. - RWI worked with Business Councils for Sustainable Development from the region to develop programmes and initiatives. For instance, RWI has worked with the Indonesian Director General of human rights (DGHR) in developing their app-based business and human rights self-assessment tool, so-called PRISMA, which is an integral part of the UN´s Guiding principles for Business and Human Rights. RWI together with DGHR and Indonesian Business Council for Sustainable Development (IBCSD), carried out trainings to 374 business representatives on PRISMA. - RWI has published articles and pamphlets and research materials that contributes to the discourse on human rights, gender equality and the environment.
The intervention overarching intention is to contribute to a just, inclusive and sustainable development in Asia, through mutually reinforcing protection of human rights, gender equality and the environment. The resultsframwork was revised in late 2019 after a mid-term review was carried out. The overall problems that RWI has identified that the Regional Asia Program shall address are the following: 1. Lack of knowledge of linkages between human rights, gender equality and environment between and among actors, and lack of connected, qualitative and locally grounded, problem analyses required for such policies. 2. Insufficient collaboration and joint vision between different actors and sectors, which impedes synergies and efficiency in action which are preconditions for progress, including towards Agenda 2030 targets. 3. Gaps in accountability and access to justice on equal terms for all, including insufficient mechanisms for addressing extraterritorial and corporate harm. The Theory of Change for the programme is based on the assumption that addressing the problems mentioned above will achieve the overall objective of the programme to contribute to just, inclusive and sustainable development in the region through mutually reinforcing protection of human rights, gender equality and the environment. The intervention aims to strengthen knowledge regarding the connection between human rights, gender equality and the Environment with the aim to clarify the linkages and to contribute to improved policy and legal development. RWI has developed the following implementation strategies: Strategy 1: Strengthening KNOWLEDGE on the connections between human rights, gender equality and environment in the region, aiming to clarify context specific challenges and opportunities and to inform and influence policy, practice and discourse. Strategy 2: Strengthening multi-sector SYNERGIES, pursuing constructive collaboration and efficient inclusive and rights-based action towards SDG targets, building bridges and offering platforms for mutual exchange. Strategy 3: Promoting ACCOUNTABILITY in relation to programme topics for all in society, including for cross-border violations and actions of private actors, and adequate measures for marginalised and discriminated groups. Change is thought to happen when the three strategies each corresponding to one of the key problems, and contributing also to the programme at large, where each strategy builds and depends on and the results of others to the extent relevant and possible.
Svenskt bistånd i siffror och berättelser
Vill du läsa mer om vilka resultat svenskt bistånd leder till?
Rapporter från Expertgruppen för biståndsanalys och Sidas strategi- och korruptionsrapporter Berättelser om biståndets resultat Sidas årsredovisning